Educație

Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 a derulat, în ultimii ani, mai multe ediții ale unui proiect de educație non-formală sub forma unui atelier de construcție de bărci de lemn în școli, ce aduce în actualitate un meșteșug vechi și nobil, aproape pierdut în România – marangozeria.

Etapele atelierului de marangozerie sunt disponibile în materialele video prezentate în continuare, la atelierul digital canotca-școală. Fiecare episod este însoțit de câte o fișă de lucru, pe care profesorii le pot utiliza la clasă drept resurse educaționale deschise (RED):

În continuare, le propunem profesorilor un model de exerciții simple și atractive, care pot stârni dezbateri în rândul elevilor pe teme transdisciplinare, cu subiecte care servesc conceptului de dezvoltare durabilă.

Dezvoltarea durabilă se sprijină pe trei piloni: economic, social, mediu.

Oferim o galerie de imagini cu impact estetic și jurnalistic, care să reprezinte pentru copii o provocare de a explica subiectul din imagine din perspectiva sustenabilității. În acest scop, această secțiune își propune să ofere un minim fundament teoretic cu privire la noțiunea de „sustenabilitate”, în care explicăm, foarte simplificat, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și importanța cunoașterii acestora. 

Ne dorim să punem la dispoziția tinerilor și adulților deopotrivă, noțiuni esențiale despre dezvoltarea durabilă și despre impactul pe care îl au justiția socială, empatia, cunoașterea, economicul și natura asupra vieții fiecăruia dintre noi și asupra noastră, ca societate.

Despre ce credeți că „vorbesc” cei doi cimpanzei?

Ați intrat vreodată în apă atât de rece?

Vă petreceți prea mult timp pe telefon, în loc să ieșiți în natură?

Oare ce orașe de coastă sunt în primejdie să fie acoperite de apă în viitor?

Ce-a pierdut în apă ursulețul?

Cum trec peștii de baraj dintr-o parte a râului în cealaltă?

Ce muzică se potrivește cel mai bine cu o fântână arteziană?

Ce carte (sau film) care are apa ca „personaj principal” v-a impresionat cel mai mult?

Oare de ce toate localitățile se află în apropierea unei ape? Așa s-au construit?